Harley Davidson 1948 FL ve 1966 VW Beetle

Harley Davidson 1948 FL Panhead W Sidecar

FL, 1941'de Harley-Davidson model serisine tanıtıldı. EL'ye 61 cu (1.000 cc) formda güç veren " Knucklehead " OHV motorunun 74 cu in (1.210 cc) versiyonunu kullandı. FL, çerçevesini EL ve 74 kübik inç düz kafalı motor kullanan U ve UL ile paylaştı. FL, (1.300 cc) düz kafalı motorlarda 80 cu ile aynı çerçeveyi kullanan UH ve ULH'nin yerini aldı. 

FL, kendisine ve EL'ye eskisi gibi aynı kapasitelerde yeniden tasarlanmış " Panhead " motorların verildiği 1948 yılına kadar nispeten değişmeden devam etti . Bu motorlar, ağırlığı azaltmak ve soğutmayı iyileştirmek için kendinden ayarlı hidrolik kaldırıcılar ve alüminyum silindir kafaları dahil olmak üzere önceki "Knuckleheads" e göre çeşitli iyileştirmelere sahipti. U ve UL düz başlı ikizler 1948'de durduruldu ve OHV EL ve FL modelleri, Harley-Davidson'ın geniş çerçeveli motosikletleri olarak kaldı.

1966 VW Beetle

Orijinal 25 hp (18,6 kW) Beetle, Reichsautobahn sisteminde uygun bir seyir hızı olacak olan yaklaşık 100 km/sa (62 mph) azami hız için tasarlandı. Savaş sonrası yıllarda Otoban hızları arttıkça, çıkışı 36'ya, ardından 40 hp'ye (26,8, ardından 29,8 kW), 1966'ya kadar süren ve "klasik" Volkswagen motoru haline gelen konfigürasyona yükseltildi.