German Tiger I Tank 1

Tiger I, zamanına göre olağanüstü bir tasarım olarak anılırken , pahalı malzemeler ve emek yoğun üretim yöntemleri kullanılarak aşırı mühendislik ürünü olarak da adlandırıldı. Erken dönemde Tiger, belirli türlerde palet arızalarına ve bozulmalara eğilimliydi ve genel olarak yüksek yakıt tüketimi nedeniyle menzili sınırlıydı. Bakımı pahalıydı, ancak genellikle mekanik olarak güvenilirdi. Çamur, buz ve kar, üst üste binen ve serpiştirilmiş Schachtellaufwerk desenli yol tekerlekleri arasında donduğunda ve genellikle onları katı halde sıkıştırdığında, taşınması zordu ve hareketsiz kalmaya karşı savunmasızdı. Bu, çamurlu rasputitsa'da Doğu Cephesinde bir sorundu.mevsiminde ve aşırı soğuk dönemlerinde.

Tanka Ferdinand Porsche tarafından "Tiger" takma adı verildi ve Tiger II üretime girdikten sonra Romen rakamı eklendi. İlk atama Panzerkampfwagen VI Ausführung H idi (kelimenin tam anlamıyla "zırhlı savaş aracı VI versiyon H", kısaltılmış PzKpfw VI Ausf. H ) burada 'H' tasarımcı/üretici olarak Henschel'i gösteriyordu . Mühimmat envanter tanımı Sd.Kfz ile sınıflandırıldı . 182 _ Tank daha sonra PzKpfw VI Ausf olarak yeniden adlandırıldı . E , Mart 1943'te, mühimmat envanter ataması Sd.Kfz ile. 181 _

Bugün dünya çapında müzelerde ve özel koleksiyonlarda yalnızca yedi Tiger I tankı bulunuyor. 2021 itibariyle , Birleşik Krallık Tank Müzesi'ndeki Tiger 131 (Kuzey Afrika Harekatı sırasında ele geçirildi), çalışır duruma getirilmiş tek örnektir.