Renault 5 Maxi Turbo WRC 1

Renault 5 Maxi Turbo

Lancia'nın ortadan motorlu Stratos ile ralli başarısına yanıt olarak , Renault'nun üretimden sorumlu başkan yardımcısı Jean Terramorsi, Renault 5 Alpine süpermininin yeni bir spor versiyonunu yaratma fikrini ortaya attı . Ayırt edici yeni arka kaporta, Baş Tasarımcı Marcello Gandini başkanlığındaki Bertone'de Marc Deschamps tarafından tasarlandı . Ekim 1977'de Bertone'ye "manken" olarak kullanılmak üzere bir Renault 5 Alpine gönderildi. Arabanın kod adı Projet 822 idi .

Standart Renault 5'in öne monte edilmiş bir motoru olmasına rağmen, 5 Turbo'da ortaya monte edilmiş 1.397 cc (1,4 L; 85,3 cu inç) Cléon-Fonte , Bosch K- Jetronic yakıt enjeksiyonu ve bir Garrett AiResearch T3 turboşarj OHV ile beslenir. Silindir başına 2 supap Modifiye edilmiş bir Renault 5 şasisinde sürücünün arkasına orta gövdeye yerleştirilmiş sıralı dört motor . Standart formda motor, 6000 rpm'de 160 PS (158 hp; 118 kW) ve 3250 rpm'de maksimum 221 N⋅m (163 lb⋅ft) tork geliştirdi.